رزمایش دریایی ولایت 91
منتظران امام زمان (منجی) (WAITING FOR SAVIOUR)
یـا أیهـا الناس انتم الفـقـرا إلی الله والله هو الغنی الحمـیـــد. ای مـردم شما همه فقیـر و محتاج و نیازمند به خداونـد هستیـد و تنها خداوند است كه بالذات بی نیاز و غنی و ستوده صفات است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، الشرق الاوسط در شماره امروز خود نوشت: در يکي از بزرگترين رزمايشهاي نظامي از لحاظ مساحت، ايران روز گذشته اعلام کرد رزمايشهاي دريايي خود را به مدت شش روز از عمق خليج فارس تا سواحل استان بوشهر در منطقه اي به مساحت يک ميليون کيلومتر مربع  شامل تنگه هرمز، درياي عمان و مناطق شمال اقيانوس هند آغاز کرد. اين رزمايش با هدف  شبيه سازي  مقابله با  حمله دشمن فرضي که قصد نزديک شدن به آبهاي درياي عمان و خليج فارس را  در چارچوب  حمله به سواحل ايران دارد ؛ انجام مي پذيرد .
 
الشرق الاوسط در ادامه اين گزارش که تصويري از زيردريايي غدير را نيز در کنار آن چاپ کرده است به پوشش سخنان فرماندهان نظامي ايران از جمله سردار حبيب الله سياري پرداخت و نوشت: مسئولان ايران بارها تکرار کرده اند در صورت  حمله نظامي به اين کشور به سبب برنامه هسته اي اش، تنگه هرمز را خواهند بست. چهل درصد نفت جهان که از طريق دريا صادر مي شود از تنگه هرمز عبور مي کند .  
 
روزنامه الجريده چاپ کويت هم نوشت: ايران، رزمايش هاي خود را در شرق تنگه هرمز آغاز ‌کرد.
 
العربيه گزارش داد: رزمايش ايران در منطقه بسيار وسيعي برگزار مي شود.
جوار ابودقّه گزارشگر شبکه تلويزيوني العربيه گزارش داد ايران براي نمايش توان دريايي خود رزمايشي به مدت شش روز برگزار خواهد کرد.
 
روزنامه القبس کويت هم نوشت:  رزمايش دريايي ايران که از امروز آغاز شد، در منطقه وسيعي برگزار مي شود و از تنگه هرمز گرفته تا درياي عمان و اقيانوس هند را در بر مي گرد مساحت اين محدوده يک ميليون کيلومتر مربع است.

پس از گذشت چهار روز از رزمايش "فجر 91"که نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خليج فارس برگزار کرد نيروي دريايي ايران رزمايشي را که نام ولايت 91 بر آن نهاده اند آغاز کرد. در اين رزمايش زيردريايي ها و ساير ابزارهاي جنگي متنوع ايران حضور دارند. نيروي دريايي ايران در اين رزمايش سامانه هاي موشکي و دفاعي خود را مي آزمايد و برخي از شيوه هاي گشت زني و شناسايي را در اين منطقه  حساس تمرين مي کند.
 
روزنامه البيان امارات هم نوشت: ايران در تنگه هرمز رزمايش نظامي برگزار مي کند.

المنار لبنان نيز با انتشار خبر آغاز اين رزمايش نوشت: امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: هدف اين رزمايش نمايش توانمندي نيروي دريايي ايران و نشان دادن قدرت دفاعي نيروي دريايي در حمايت از منافع و منابع ايران در درياست.
 
روزنامه الاهرام چاپ قاهره در پايگاه اينترنتي خود نوشت: ايران روز گذشته رزمايشهاي دريايي را در تنگه هرمز آغاز کرد که انتظار مي رود شش روز طول بکشد و هدف از آن نمايش توانايي نظامي ايران در اين گذرگاه حياتي حمل و نقل نفت و گاز است.

حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ايران گفت: رزمايش "ولايت 91" تا روز چهارشنبه آينده در منطقه اي به مساحت حدود يک ميليون کيلومتر مربع در تنگه هرمز، درياي عمان و مناطق شمال اقيانوس هند ادمه خواهد داشت. سياري تاکيد کرد هدف از اين رزمايش نمايش توانايي نظامي نيروهاي مسلح در دفاع از مرزهاي ايران و ارسال پيام صلح و دوستي براي کشورهاي همسايه است.

روزنامه سعودي عکاظ هم در گزارشي در اين زمينه نوشت: ايران روز گذشته رزمايشهاي گسترده اي را آغاز کرد که در جريان آن، تمرين هاي جنگي دريايي روي سطحي و زير سطحي و همچنين آزمايش موشکي و هوايي با استفاده از اژدرافکن ها، هواپيماهاي بدون خلبان و همچنين تمرين جنگ الکترونيکي صورت مي گيرد.



(بهترین لینک باکس)

نظرات شما عزیزان:

محمد عارف
ساعت5:10---11 دی 1391
سلام داداشی گلم هم خبرهات زیباست هم
وبلاکت پراز معنویت است وهم خودت باشخصیت
هستی انشاالله موفق باشید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: دو شنبه 11 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط مسعود امینیان
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 336
بازدید کل : 104979
تعداد مطالب : 135
تعداد نظرات : 69
تعداد آنلاین : 1

آپلود پارسی