نقش افراد
منتظران امام زمان (منجی) (WAITING FOR SAVIOUR)
یـا أیهـا الناس انتم الفـقـرا إلی الله والله هو الغنی الحمـیـــد. ای مـردم شما همه فقیـر و محتاج و نیازمند به خداونـد هستیـد و تنها خداوند است كه بالذات بی نیاز و غنی و ستوده صفات است

بسم الله االرحمن الرحیم

رب اشرح لی صدری و یسر لی امری و حلل عقده من لسانی یفقهوا قولی

 

بهتون قول داده بودم توی پست قبلی در رابطه با نقش افراد در نماز بگم.

چند نفر هستن که توی نماز فعالیت دارن از جمله : 1- مدیریت دبیرستان.2-معلمین.3-معاونین.4-مسئولین بسیج و افراد در چارت.5-افراد خواص.6-بچه های معمولی.

1-مدیریت : مدیریت دبیرستان نقش کلیدی در انجام و امور دبیرستان دارد.به این علت که تمام مجموعه ی دبیرستان که تعدادی حدود 900 نفر دارن در زیر مجموعه ی مدیریت هستن پس شایسته مدیر قاطع،مدبر،مسئول و تمام صفات نیک و پسندیده در او باشد.فعالیت و آمدن مدیر در نماز های دبیرستان باعث قوت قلب دانش آموزان میشه چرا که افراد زیادی هستن در دبیرستان که چشم آنها فقط به مدیر است.چون نوجوان خصوصیتی که داره دوست داره دنبال الگو باشه و خودشو مثل اون الگو کنه. به غیر از نقش مدیر در آمدن به نماز نقش دیگری هم هست.به قول خودمون برش داشتن تیغ مدیر در اداره ، شایسته مدیریت محترم در رابطه با بحث فعالیت های نماز بتونه مبالغی رو از اداره یا ارگان ها بگیره.(ممکنه بپرسین حالا چرا مدیر ؟ چون مدیر شخصیت و جایگاهی داره که خیلی اون فرد رو با افراد دیگر متفاوت میکنه).و داشتن ایده های عالی و از همه مهمتر با عمل نشان دادن که مطمئنا خیلی موثر هست.

 

2-معلمین : در رابطه با معلمین همین بس که شخصیت افراد در کلاس مانند یک کوزه گر توسط اخلاق و رفتار و کردار معلم نقش میگیره.این معلمه که به بچه ارزش رو نشون میده.ممکنه یک معلم یک کاری رو تحسین ولی معلم دیگه اون کار رو رد کنه و قبول نداشته باشه.من شخص مهم و مسئول و گنده ایی نیستم.ولی از شما خواننده ی این مطلب اگر معلم هستین میخوام که حداقل به بچه های این مرز و بوم درستی و راستی رو نشون بدین.اگر شما این کار رو بکنین دیگه ما هیچ مشکلی توی جامعه نداریم چون شما هستین که دارین اون شخص رو تربیت میکنید.من ازتون خواهش دارم.شیمی و ریاضی و زیست و غیره همه درس هایی مادی هستن اما مهم ترین نیاز بچه ی جامعه ما چیه ؟ روح و متنی که ضمیر اونو آرام کنه.بچه های ما بیشتر به این نیاز دارن.همه ی دروسی که شما دارین توی کلاسا میدین روزی تموم میشه و بچه بعد از این که امتحان بده فراموش میکنه اما حتی یک کار خوب و خوشایند و مثبت شما ممکنه خیلی توی رفتار و حتی آینده بچه تاثیر گذار باشه و هیچ وقت و هیچ زمانی بچه فراموشش نمیکنه. این نیاز اصلی هست. اگر ما افرادی که فقط درس بخونن تربیت کنیم و هیچی از اخلاق نفمن چی فایده ایی داره ؟ اگر اتفاقی در جهان میفته شما مسئول هستین ؟ چرا؟ به این علت که  شما ممکنه کسی رو تربیت کنید که بمب اتم درست کنه و ممکنه کسی رو درست کنید که انرژی صلح آمیز درست کنه.این مثل روی لبه ی تیغ راه رفتنه. اگر هر دبیری در اون ساعت درسی فقط 5 دقیقه در رابطه ی با فوائد و خوبی های نماز صحبت کنه و بچه رو درست تربیت کنه ما در آینده دیگه شاهد این همه اخبار ناگوار اجتماعی نیستیم اعم از قتل و تجاوز و حرام خواری و ربا(البته میدونم عوامل دیگه موثر هستن اما شما این رو درست انجام بدین تا حداقل با خودتون بگین من تمام تلاشمو برای کشورم و تربیت افرادی مثل مطهری و امام خمینی و آلبرت انیشتن و گراهام بل ها کردم).پس شایسته هست از دبیر ریاضی گرفته تا دین و زندگی به این مسئله مهم یعنی ارزش های تمام ادیان(نماز)بپردازن.

 

بقیه قسمت ها در پست های بعدی

یا علی..............



(بهترین لینک باکس)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: جمعه 1 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط مسعود امینیان
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 195
بازدید ماه : 509
بازدید کل : 105152
تعداد مطالب : 135
تعداد نظرات : 69
تعداد آنلاین : 1

آپلود پارسی